Thursday, December 11, 2008

UADA

7hb Disember, Markas Putera - Bersempena dengan Hari Raya Aidil Adha majlis bertakbir telah diadakan pada pukul 730 malam dimulai dengan bacaan tahlil, dan kemudian diteruskan dengan laungan takbir dari mahasiswa-mahasiswa  yang diketuai oleh Ketua Unit Agama & Akhlak, Mohd Yaasir Bin Hj Ibrahim. 


8hb Disember, Imarah 11 - Majlis penyembelihan binatang korban di mulakan kira-kira pada pukul 11 pagi iaitu sebanyak 12 ekor kambing dan 2 ekor sapi, majlis itu diserikan lagi dengan kehadiran semua mahasiswa dan mahasiswi, pegawai-pegawai embassy serta keluarga.

9hb Disember, Imarah 11 - Seawal jam 8 pagi, 6 ekor sapi telah berjaya ditumbangkan. Rewang telah di buat di Markas Puteri dan beberapa buah rumah penuntut.

Alhamdulillah sambutan ibadah korban pada tahun ini amat mengalakkan dari tahun-tahun sebelumnya sebagai tanda syukur kita kepada Allah. Sepertiga daripada jumlah daging telah diagih-agihkan kepada asnaf fakir miskin di kawasan terdekat, sepertiga kepada peserta korban dan sepertiga yang lain diagihkan kepada mahasiswa dan mahasiswi. Peserta korban adalah di kalangan para mahasiswa dan mahasiswi.

0 comments:

Powered By Blogger